lørdag 5. april 2008

Yrkesetisk seminar

Rett etter påske starta me med yrkesetisk seminar. Eit utruleg viktig tema for lærarar! Lærarar vil ofte komma opp i vanskelege situasjonar der ein kan stå fast og ein kan lura på kva som er rett og gale i den aktuelle situasjonen. Dei dagane som me jobba med dette på skulen, fekk me fire case som me skulle ”løysa” med akkurat slike vanskelege situasjonar.

Me blei denne gongen delt inn i grupper på tvers av klassane. Dette synes eg fungerte veldig godt, og samarbeidet gjekk strålande, sjølv om ikkje alle kjente kvarandre like godt. Me var både einige og uenige, noko som førte til eit par diskusjonar. Det er sunt og lærerikt med litt diskusjon, og det har sin plass når me jobba med eit slikt tema som yrkesetikk.

Me fekk fira case, som me skulle arbeida med. På kvar av desse så skulle me definera kva det grunnleggande problemet var og kva handlingsalternativ som var aktuelle. Me skulle vidare sjå på konsekvensetikk og pliktetikk som følgje av dei ulike handlingsalternativa. Konsekvensetikk og pliktetikk var litt vanskeleg å skilja i starten, men heilt kort kom me fram til at konsekvensetikk går på kva konsekvens dei ulike handlingane vil få. Pliktetikk handlar meir om lovar og reglar, anten dei er nedskrivne eller uskrivne lovar. Konsekvensetikk og pliktetikk kan og gå litt inn i kvarandre.

Det var utruleg kjekt å jobba med case, ettersom alle dei fire var situasjonar som me synes var realistiske. Klart at det hadde vore enda lettare dersom case’ane gav enda meir informasjon, men alt i alt synes eg case’ane var greie og kjekke å jobba med.

Ein del av det yrkesetiske seminaret var og å skriva ned ti bod for lærarar, og så skulle me rangere dei slik at den viktigaste kom på toppen. Det var eigentleg ikkje noko problem å komma på ti bod, men det var vanskeleg å rangere dei. Me følte at alle var kjempeviktige, men på kvar sin måte. Her er gruppa mi (meg, Charlotte, Line og Liv) sine ti bod:

1. Læraren skal møta elevane med et opent sinn.
2. Læraren skal holda taushetsplikta si.
3. Læraren skal vera eit godt forbilde.
4. Læraren skal respektera sine elevar.
5. Læraren skal vida omsorg og interesse for elevane.
6. Læraren skal legga opp til tilpassa opplæring.
7. Læraren skal ha eit godt samarbeid med elevens foreldre/ foresatte.
8. Læraren skal alltid komma forberedt til timane.
9. Læraren skal vera aktiv og engasjert i sitt arbeid.
10. Læraren skal vera imøtekommande i forhold til sine kollegar.

På fredagen skulle me legga fram casane. Måten dette var lagt opp synes eg var veldig bra. Me visste ikkje på forhand kva case vår gruppe skulle presentere før på fredagen. Då måtte jo alle gruppene jobba godt med alle oppgåvene, og dette var igjen positivt for å kunna ha diskusjon i klassen på dei forskjellige casane. Diskusjonane i klassen på fredagen var det i alle fall ingenting å seia på;)

Ingen kommentarer: